Campagne afbeelding

Golfbaan Bentwoud en Stichting Taai, de ideale foursome tegen taaislijmziekte!

Golfbaan Bentwoud verbindt zich komend golfseizoen aan Stichting Taai als maatschappelijk partner. Door het jaar heen worden diverse activiteiten georganiseerd om aandacht te genereren voor Cystic Fibrosis (taaislijmziekte) en om zoveel mogelijk geld op te halen om deze vooralsnog ongeneeslijke ziekte voorgoed een halt toe te roepen.

Cystic Fibrosis (CF) - ook wel taaislijmziekte genoemd - is een ernstige erfelijke ziekte die op dit moment nog ongeneeslijk is. Jaarlijks worden er in Nederland ongeveer 30 kinderen met taaislijmziekte geboren; in totaal zijn er in Nederland zo'n 1.600 patiënten met een gemiddelde levensverwachting tussen de 40 en 50 jaar oud. Stichting Taai, opgericht in 2019, zet zich in om geld in te zamelen en zo bij te dragen aan onderzoek naar een betere behandeling en uiteindelijke genezing van Cystic Fibrosis.

René Pronk, voorzitter van Stichting Taai, doneerde al langer aan goede doelen, maar toen de dochter van goede vrienden werd gediagnostiseerd met taaislijmziekte voelde dat erg dubbel. ‘We haalden geld op om prachtige doelen te steunen, maar geld voor onderzoek naar een ziekte die zó dichtbij kwam, bleek er nauwelijks te zijn. Op dat moment hebben we de koppen bij elkaar gestoken en Stichting Taai opgericht.’

Voor directeur Carla Prins-Laban van Golfbaan Bentwoud is de samenwerking met Stichting Taai een perfecte match. ‘René is al enkele jaren lid van onze businessclub ZakelijkBentwoud en vroeg ons vorig jaar of het mogelijk was de Golf4Taai golfdag op Golfbaan Bentwoud te organiseren. Het werd een prachtige dag en wat vooral opviel was de betrokkenheid en het enthousiasme van het team van Stichting Taai. Ik ben ervan overtuigd dat we door het bundelen van onze krachten nóg meer geld kunnen inzamelen om taaislijmziekte de wereld uit te kunnen helpen.’

Het aankomende golfseizoen organiseert Golfbaan Bentwoud diverse activiteiten om geld in te zamelen voor Stichting Taai. Zo kunnen golfers een extra donatie doen bij deelname aan evenementen, worden er statiegeldflesjes en -blikjes ingezameld en worden er bijzondere spelelementen ingezet waar men in ruil voor een donatie aan mee kan doen. Het hoogtepunt wordt de Golf4Taai golfdag op donderdag 8 juni 2023.

€ 15.636 opgehaald van de € 10.000
  • 1 deelnemers
  • Deel deze campagne
Bekijk deelnemers

Deelnemers

€ 15.636 opgehaald van de € 10.000
Deelnemer Golfbaan Bentwoud en Stichting Taai, de ideale foursome tegen taaislijmziekte!

Golfbaan Bentwoud en Stichting Taai, de ideale fou...